vrijdag 6 januari 2012

Mijn Ietsepietsie Oorlog (gedicht)

<><><><> <><><><> <><><><>
Bron: http://growingalibrary.wordpress.com/2011/02/12/cupids-corner-sold-out-almost/


 
mijn ietsepietsie oorlog





Ik open m’n ogen in een wondernieuwe wereld.
Vogelgezang, vleugelgeklepper en in de verte
de klaterende lach van een jongen.
De zon koestert zoetzacht
de wanden,
het parket,
m’n bed,
een sponzig rozenrood tapijt.
Cupido’s pijl drijft zich steeds dieper.
Er brandt iets, broeit iets, smeult iets.
Het slingert zich sissend als een slang
door mijn lichaam,
kronkelt zich om mijn hart,
nestelt zich in m’n buik
en gloeit er als napalm.
Zal hij, zal hij niet…
Zal ik, zal ik niet…
Zal ik vragen, zal hij zeggen?
ZAL hij…, ZAL ik…een draaikolk in m’n hoofd.
BOEM!BOEM!BOEM!
De bom slaat in…
Wat als hij nee zegt?
Terugdraaien? Doorgaan!
Ik zet m’n eerste stapjes,
behoedzaam,
door een priemend slagveld vol doornen,
loopgraven vol twijfel,
de kanonschoten tegemoet.
Nee, ja, nee, ja, misschien?
Hij staat al voor me…





*Bekroond met de eerste prijs bij Poëziewedstrijd Lommel 2006 (thema: Valentijn), in: 'Liefde gebundeld'


<><><><> <><><><> <><><><>
Bron: http://thestarsarenotmadeoffire.blogspot.com/2011/02/lets-shoot-cupid-no-more-valentines-day.html




De Jury:
“Een prachtig gedicht dat het warme gevoel van ‘verliefdheid’ perfect weergeeft. Een gedicht dat boven de rest uitsteekt omwille van de ritmiek en het grote gevoel voor speelsheid.” 


ð Dwaallicht: J, *big smile*



© Dwaallicht, 2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten