zaterdag 7 januari 2012

Ik hou het universum in mijn handen (gedicht)

Bron: http://nl.123rf.com/photo_8208797_twee-handen-houd-zorgvuldig-een-blauwe-planeet-tegen-het-universum.html


Ik hou het universum in mijn handen

Schud en schud tot het glinstert

En hou het aan mijn oor

Het ruist niet zachtjes in de wind

Het bruist

En schokt harder dan ik schudden kan

Vecht niet met je kortgewiekte vleugels

Wezentje, tegen de kooi van mijn handen

Ach, zing me een lied

Niet van je gestreepte dagen

Niet van steen

Maar zing me van waar de zon naar je veren reikt

En waar het water naar je graait

Met druppelende handen in de branding

Verlies je zicht aan een blinde

En zing van buiten onze stenen tombe

De toon is de jouwe,

Geef me je lied,

Meer vraag ik je niet,

Zing me van harte.


                                   © Dwaallicht, 2009

Bron: http://www.marcelmessing.nl/content.asp?m=m8&s=m17&ss=P242&l=NL

* Bekroond met de eerste prijs bij Poëziewedstrijd Lommel 2009  (thema ~WAK: ‘van harte’)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten