vrijdag 6 januari 2012

Mijn Grote Wereld In Het Klein (gedicht)

Bron: http://adviseursingenieurs.volantis.nl/Expertisegroepen/InstallatiesEnergie/tabid/284/Default.aspx


 
Mijn grote wereld in het klein

Guur en grauw.
Vogels?
Die hoor ik

Al dagen

Niet meer
Of in de verte vol vertwijfeling
Mijmerend over voorbije zomers,
Die ik onherroepelijk terug wil roepen
Want in mijn kamer zwalkt mijn pen
Over lege bladen,
Schept een wereld  zoals ik
Hem hebben wil,
Groen of paars of rood of geel
En volop in de knop,
Ik tover zonneschijn
En teken met een kwast
Donzig witte wolkjes in azuurblauw,
Potlood paden en doe bossen oprijzen
Als Mozes’ Rode Zee
En laaf mij aan mijn eigen beekjes,
Spijs me aan vruchten van mijn eigen arbeid.

Het papier gloeit en zwelt,
Tot m’n  mooiste plekje uit z’n voegen barst
En wereld wordt.


© Dwaallicht, 2007


* Bekroond met de eerste prijs bij Poëziewedstrijd Lommel 2007




Bron: http://www.sociosite.org/netwerken_theorie.php


Geen opmerkingen:

Een reactie posten